کد خبر: 1226747
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها بعد از حدود دو سال فراز و نشیب در نهایت دیروز در صحن علنی مجلس تصویب شد و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود. 
به گزارش فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که درباره طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها بود مواردی را اصلاح و تصویب کردند تا برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شود. 
طرح شفافیت آرای نمایندگان در دی سال ۱۳۹۹ به صحن آمد به دلیل اختلاف نظر‌ها میان نمایندگان باعث شد تا کلیات طرح شفافیت که نیازمند تغییر قانون آیین‌نامه و کسب دو سوم آرا بود، دو یا سه رأی کم آورد و تصویب نشد. بعد از رد کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن مجلس، این طرح به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس بازگشت و از نمایندگان خواسته شد تا پیشنهادات خود را نسبت به آن ارائه کنند. بعد از مدتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اصلاح طرح شفافیت خبر داد و گفت: «ما باید نظام جامع شفافیت داشته باشیم و مصوبه طرح شفافیت را به همه دستگاه‌ها و نهاد‌های تصمیم‌گیر تسری دهیم».
اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ بود که کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. مجلس با تصویب کلیات، وارد بررسی جزئیات این طرح شد. طرح شفافیت قوای سه گانه در این دوسال بار‌ها بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشت و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ایراداتی را به این طرح وارد کرده بود. یکی از مباحث اختلافی که باعث زمان بر شدن تصویب این طرح شد آن بود که شورای نگهبان و مجمع تشخیص می‌گفتند که مجلس نباید برای مجمع تشخیص و هیئت نظارت تعیین تکلیف کند. در نهایت نمایندگان در جلسه علنی دیروز آخرین ایرادات این طرح را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح و تصویب کردند.

برچسب ها: شفافیت ، مجلس ، طرح شفافیت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار